Publicēts Kategorijas Bez tēmas

10 padomi, kā uzsākt savu e-veikalu

Esošā situācija valstī un visā pasaulē ir padarījusi cilvēkus atvērtākus dažādām digitālajām aktivitātēm, tai skaitā pirkumu veikšanai internetā. E-veikala izveide šobrīd būtu pareizs solis. Taču, lai e-veikals būtu patiešām veiksmīgs un ienesīgs, ir daudz faktoru, kas jāņem vērā, pirms ķeries pie darba. Izlasi 10 padomus, kā uzsākt savu e-veikalu – no sagatavošanās līdz izstrādei. 

1. Sagatavošanās: radi digitālajai videi piemērotu zīmolu 

Lai pārdotu savu produktu vai pakalpojumu e-veikalā, noteikti liela uzmanība ir jāpievērš zīmolam. Būtiski, lai tas atbilstu digitālajai videi. Jāapsver tādi aspekti kā, piemēram:  

  • Pamanāms vizuālais tēls (logotips, krāsas);  
  • Skaidri definēts zīmola stāsts – kas ir tas, ko pārdod un kāpēc.  

Zīmola stāstu ir viegli paskaidrot sarunātaču jāņem vērā, ka interneta vidē šo informāciju cilvēks redzēs pēc savas iniciatīvas. Un tad galvenais jautājums būs vai viņu spēsi uzrunāt? 

2. Sagatavošanās: definē biznesa modeli  

Tāpat pirms ķeršanās pie darba izlemj, kādu funkciju tavā biznesa ietvaros e-veikals pildīs. Vispirms noteikti jāizpēta:  

  • Mērķauditorijas paradumi un vēlmes;  
  • Tiešo un netiešo konkurentu stiprās un vājās puses; 
  • Mērķa tirgu (reģionu, kurā strādāsi). 

Pēc tam var viegli izdarīt secinājumus par to, kā vajadzētu rīkoties tev. Vai e-veikals būs papildinājums esošam biznesam vai pilnīgi jauna platforma? 

3. Sagatavošanās: izvēlies tehnisko risinājumu 

Nākamais svarīgais sagatavošanās solis ir izvēlēties tehnisko risinājumu jeb platformu, kurā e-veikalu veidot. Nvienkāršiem un viegli izveidojamiem, taču mazāk elastīgiem funkciju un iespēju jomā līdz sarežģītākiem, bet plašāka pielietojuma – šobrīd iespēju ir daudz: 

  • Pārdot preces vai pakalpojumus jau esošās platformās, piemēram, EtsyEbayAmazon, 220.lv Marketplace u.c. 
  • Izstrādāt savu veikalu, izmantojot vienkāršotus e-veikalu izveides rīkus, piemēram, ShopifyWixSquarespace u.c. 
  • Veidot savu veikalu, izmantojot kompleksus un funkcijās elastīgus rīkus, piemēram, WooCommerceBigCommerceMagento u.c. 

Lai neapjuktu plašajā piedāvājumā, vispirms noteikti jārod atbildes uz dažādiem jautājumiem, piemēram: 

  • Kādi resursi e-veikala izstrādē un uzturēšanā jau ir pieejami? 
  • Kas tiks pārdots? Cik dažādu vienību un produktu? 
  • Vai e-veikalu plāno uzturēt pats vai pieņemt jaunu darbinieku? 

4. Sagatavošanās: sakārto piegādes un maksājumu jautājumus 

Lai nodrošinātu veiksmīgu e-veikala darbību, jau pašā sākumā jāsakārto divi būtiski jautājumi: 

  • PiegādesJāatrod piegādes nodrošinātāji un jāvienojas par nosacījumiem un procesu.Protams, viss atkarīgs gan no pašu iespējām, gan izvēlētā mērķa tirgus (Latvija, Eiropa, pasaule). 
  • Maksājumi. Maksājumu veidi ir daudz un dažādi, tāpēc jau savlaicīgi jāizlemj, kurus no tiem piedāvāsi lietotājam, lai varētu ieviest uzreiz, kad veikals gatavs darbībai.  

5. Izstrāde: sāc veidot e-veikalu 

Kad sagatavošanās darbi veiksmīgi paveikti, laiks ķerties pie darba! Neatkarīgi no tā, vai piesaisti partnerus vai veido e-veikalu paša spēkiem, īpaša uzmanība jāpievērš dažādām svarīgām detaļām: 

  • Dizainam;
  • Lietošanas ērtumam;  
  • Produktu ievietošanai e-veikalā. 

6. Izstrāde: neaizmirsti par mobilo vidi 

Mobilo ierīču lietošanas apjoms un ilgums joprojām strauji aug, tāpēc cilvēki visā pasaulē arvien vairāk tās izmanto arī produktu un pakalpojumu pirkšanai tiešsaistē. Teorētiski – pašsaprotami, taču e-veikalu izveidotāji ne vienmēr piedomā, kā tas izskatīsies un cik ērti lietojams tas būs mobilajās ierīcēs. 

7. Izstrāde: veido plašus produktu aprakstus 

Viens no galvenajiem jaune-veikaltrūkumiem – nav norādīts pietiekami daudz informācijas! Noteikti vajadzētu pievērst uzmanību teksta saturam e-veikalā: 

  • Jāveido detalizēts apraksts par kopējo piedāvājumu. 
  • Jāsniedz plaša informācija par katru produktu atsevišķi. 
  • Jānorāda pēc iespējas vairāk atsauksmju 
  • Jāapraksta ražošanas process u.c.  

Potenciālais pircējs būs piesardzīgs attiecībā uz jaunizveidotu e-veikalu, taču vide, kurā nav nodrošināts pietiekams informācijas daudzums, var radīt īpašu neuzticību. 

8. Izstrāde: ievies analītikas rīkus un seko to rādītājiem 

Analītika ļaus izprast lietotāju darbības e-veikalā un to, kā viņi veic pirkumus. Tāpat analītika sniedz ieskatu reklāmas atdevē un kopējā biznesa virzībāAnalītikas rīkus ieteicams ieviest jau no pašiem darbības pirmsākumiem, lai var skaidri izprast, kā veicas, kāda ir esošā situācija un ko varētu vai vajadzētu mainīt nākotnē. 

 9. Izstrāde: notestē, pirms publicē

Jaunizveidotam veikalam tiek pievērsta pastiprināta uzmanība, tāpēc īpaši svarīgi, lai pirmajiem klientiem iepirkšanās būtu patīkama. Neaizmirsti par e-veikala notestēšanu, pirms tas kļūst pieejams publiskiPārbaudiet, kā viss darbojas, gan kolēģu vidū, gan ar draugiem, radiem, paziņām.  

Tas palīdzēs saprastsvai ir kas neskaidrs un vai vajag ko uzlabot. Vienmēr vērtīgi arī pašam pārbaudīt, kā viss darbojas – veic pirkumu no A-Z (no produkta atrašanas līdz ielikšanai grozā, apmaksai un pat piegādei). 

10. Pēc palaišanas: ieguldi reklāmā

E-veikals palaists, un tagad? Ar atvēršanu vien nepietiks – cilvēki par tavu e-veikalu nezinās un tāpat vien pirkumus neveiks. Tagad svarīgākais ir darbs ar auditoriju un reklāmu – klientu  (gan esošo, gan jauno) atvešanu uz tavu e-veikalu.  

Veiksmi darbā, daudz pirkumu un apmierinātu klientu! 

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

11 iemesli, kāpēc tieši TAGAD ir īstais brīdis uzsākt e‑komerciju

Par jēdzienu “e‑komercija” šobrīd runā daudz un plaši, taču galvenais ir jautājums – vai tā atmaksājas? Mēs sakām – jā, un tieši tagad ir īstais brīdis, kad uzsākt darbu pie jauna e‑veikala izveides. Piedāvājam izlasīt 11 iemeslus, kāpēc tieši šobrīd ir īstais laiks uzsākt e‑komerciju.

1. Internetu Latvijā lieto arvien vairāk

Mūsdienās internets vairs nav pieejams tikai daļai cilvēku, un to jau sen vairs neizmanto tikai izklaidei un informācijas iegūšanai. Internets kļuvis par pirmo nepieciešamību – pēdējo gadu laikā tā lietošanas biežums strauji audzis visās vecuma grupās.

Turklāt likumsakarīgi, ka šobrīd vērojams īpaši straujš interneta lietošanas pieaugums – COVID-19 dēļ cilvēki strādā attālināti, ideālajā gadījumā pašizolējas un daudz laika pavada mājās.

 

 

2. Pieaug arī e‑komercijas apjomi Latvijā 

Pēdējo gadu laikā novērojams arī e‑komercijas pieaugums Latvijā. Cilvēki arvien biežāk izvēlas iepirkties internetā, jo tas sniedz dažādas priekšrocības:

  • Iespēju ērtāk salīdzināt piedāvājumus.
  • Izdarīt izvēli bez steigas, neizejot no mājām.
  • Turklāt nereti e‑veikalu piedāvājumi ir lētāki nekā fiziskajos veikalos.

Tiesa, dažādās pirkumu grupās šī izaugsme atšķiras, tāpēc – pirms veido e‑veikalu, izvērtē, kādas ir tieši tavu produktu vai pakalpojumu kategorijas tendences pirkumiem tiešsaistē.

3. E‑komercijas apjomi pieaug arī visā pasaulē

E‑komercijas izaugsme vērojama arī visā pasaulē. Attīstoties ne tikai individuāliem e‑veikaliem, bet tādiem milžiem kā Amazon, Ebay u.c., cilvēki arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē. Kā jau ierasts – dažādas tendences pasaulē tiek pārņemtas arī Latvijā, un arī šī nav izņēmums.

4. Kad jāievēro sociālā distancēšanās

Izmantosim izdevību un atgādināsim – lūdzu, esiet uzmanīgi, rūpējieties par sevi un apkārtējiem, ievērojot ne tikai higiēnas prasības, bet arī aicinājumu palikt mājās!

Sociālā distancēšanās un prasība turēties vismaz 2 metru attālumā no apkārtējiem cilvēkus mudina veikt pasūtījumus internetā. Daļēji arī tāpēc, ka daudzi fiziskie veikali pavisam vienkārši ir slēgti. Šī piespiedu situācija, visticamāk, pavērs iespējas e‑veikalu izaugsmei nākotnē – cilvēki pieradīs pie šāda veida iepirkšanās un spēs novērtēt tās priekšrocības.

5. Ātrākais veids, kā īstenot “go‑to‑market”

Lai uzsāktu preču vai pakalpojumu pārdošanu, fizisku veikala telpu vai izplatītāju atrašana bieži vien prasa daudz laika un resursu. Turpretī, izveidojot e‑veikalu, uzņēmējdarbību varēs uzsākt krietni ātrāk.

6. Zemākas izmaksas 

Tāpat vairumā gadījumu e‑veikala izveide būs daudz lētāka nekā fiziska veikala atvēršana un uzturēšana. Protams, lēmums vienmēr ir paša tirgotāja rokās, taču e‑veikalu mūsdienas atvērt ir viegli, un tas prasīs salīdzinoši zemas izmaksas.

7. Ērtāk sasniegt jaunus klientus

E‑veikals var sniegt iespēju sasniegt arvien jaunu auditoriju. Ja līdz šim produkti vai pakalpojumi tika pārdoti tikai vienā “gadatirgū”, tad ar e‑veikala palīdzību mērķauditorija var būt visa valsts vai pat pasaule.

8. Lielākas “scalability” iespējas

Salīdzinot ar fizisku veikalu, e‑veikalu ir vieglāk mērogot. Ir vieglāk iekarot jaunus tirgus, kā arī var daudz ērtāk un ātrāk ieviest inovācijas.

 9. Auditorija ir atvērtāka jauniem risinājumiem

Šobrīd auditorija ir atvērtāka nekā jebkad agrāk jauniem risinājumiem, tāpēc e‑veikals noteikti var būt izcila investīcija kā šobrīd, tā nākotnē – protams, izsverot, vai tas atbilst biznesa specifikai.

10. BET – vienmēr jāapsver tirgus apstākļi

Realitātē cilvēki nepirks to, ko nevar izmantot. E‑veikals šobrīd var būt noderīgs rīks tiem tirgotājiem, kuru fiziskie pārdošanas punkti ir ierobežoti, taču ir nozares, kurās pašreizējo ierobežojumu dēļ no e‑veikala nebūs lielas jēgas.

Piemēram, mājražotājs šobrīd var sasniegt jaunu auditoriju, jo gardumus cilvēki grib tāpat. Savukārt, piemēram, ceļojumu aģentūrai nebūs pieprasījuma arī tad, ja pārnesīs ceļojumu iegādi uz e‑veikalu.

11. BET – visam pamatā ir standarta biznesa nosacījumi

Tāpat jāņem vērā, ka e‑veikals nav “burvju nūjiņa” biznesam. Gluži vienkārši – jābūt labam produktam vai pakalpojumam un jābūt auditorijai, kas to grib pirkt. Ja pārdotais pēc būtības cilvēkiem nav interesants, tad arī e‑veikals nemainīs to pievilcību.

Vēlam veiksmi biznesā, iespēju vienmēr mācīties ko jaunu un nebaidīties eksperimentēt – tagad ir īstais laiks!

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

Galvenais – plānošana! 9 bankas eksperta padomi, kā ietaupīt grūtajos laikos

Vai ir kādi īpaši padomi, ko bankas eksperti varētu ieteikt šajā periodā? Kā pareizi saplānot savus tēriņus tieši šobrīd? Kā rīkoties tiem, kuri ir palikuši bez darba un vēl īsti nesaprot, kādi būs viņu ieņēmumi? Kā plānot veikalu apmeklējumu?

Komentē: Normunds Rudzītis, Luminor privātpersonu segmenta vadītājs

Latvijā kopumā līdz šim ir bijusi laba mājsaimniecību finansiālā situācija, līdz ar to daudzām mājsaimniecībām bija izveidoti uzkrājumi, kas tagad var noderēt.

Šobrīd daļai cilvēku samazinās ienākumi, daļai – parādās bažas par nākotnes ienākumiem, un šīs bažas nepāries uzreiz. Tiem, kas nejūtas finansiāli stabili, tagad nevajadzētu ļauties izpārdošanu bumam – tā vietā vajadzētu pārdomāt katru pirkumu.

Koronavīruss un ar to saistītie ierobežojumi pārsteidza daudzus iedzīvotājus nesagatavotus – arī finansiālā ziņā. Diemžēl daudziem nav iekrājumu tādām neplānotām situācijām kā šī, citi ir pavisam zaudējuši darbu, citi – uz laiku palikuši bez darba un ienākumiem, līdz ar to ir rūpīgi jāpārskata visi mājsaimniecības izdevumi, lai varētu veiksmīgi pārdzīvot šo saspringto laiku.

1. Plāno ģimenes budžetu.

Iesākumā izvēlies sev ērtāko plānošanas rīku – kādu lietotni (piemēram, Mint, Goodbudget vai Google Docs), dokumentu datorā vai papīra lapu – un rūpīgi pieraksti visus pēdējo trīs mēnešu ienākumus un izdevumus, ieskaties arī bankas maksājumu izrakstā. Tas parādīs, kāda ir finanšu situācija, kam un cik ilgam laikam pietiek ar esošajiem līdzekļiem. Plānojot budžetu uz priekšu, izdevumus ieteicams sadalīt kategorijās: fiksētie maksājumi (komunālie maksājumi, kredītmaksājumi utt.) un mainīgās izmaksas (pārtika, transports, apģērbs, izklaide utt.), kuras varam samazināt, mainot savus paradumus.
Pārskatot izdevumus un izvērtējot prioritātes, būs skaidrs, no kā var atteikties, lai ietaupītu.

2. Pārskati automātiskos ikmēneša maksājumus.

Automātiskie maksājumi ir ērts rīks, kas ļauj samazināt laiku, ko ik mēnesi pavadām, maksājot rēķinus. Taču nereti mēs mēdzam aizmirst, par ko katru mēnesi automātiski maksājam, tāpēc finansiāli grūtākos brīžos ieteicams šo maksājumu sarakstu pārskatīt. Internetbankā var apskatīt savu maksājumu sarakstu par pēdējiem pāris mēnešiem. Varbūt ieraudzīsi, ka joprojām maksā par pakalpojumiem, ko izmanto maz vai nemaz neizmanto.

3. Maini tērēšanas paradumus un pielāgo tos situācijai.
Ja redzi, ka plānotie izdevumi pārsniedz ienākumus, pārskati savus tēriņus un izvērtē, no kā vari atteikties – piemēram, gatavo maltītes pats, nevis pasūti gatavu ēdienu, atliec lielākus pirkumus, samazini tēriņus izklaidēm, našķiem, ja iespējams, pārej uz vienkāršākiem vai samazinātiem pakalpojumiem utt.

4. Izvērtē kredītu maksājumus. 

Ja, plānojot ģimenes budžetu, redzi, ka ar šī brīža ienākumiem visus fiksētos obligātos maksājumus, tostarp kredītus, nespēsi nosegt, laicīgi sazinies ar savu banku, lai vienotos par iespējamajiem risinājumiem. Šobrīd Luminor un arī citas bankas piedāvā saviem klientiem kredītbrīvdienas dažādiem aizdevumu veidiem – līzingam, hipotekārajam un patēriņa kredītam –, lai atvieglotu maksājumu slogu. Lai banka varētu piešķirt kredītbrīvdienas, ir svarīgi, lai klients pie bankas vēršas laicīgi, kamēr vēl nav kavētu maksājumu.

5. Iepērcies tikai ar sarakstu.

Ikdienas maltītes ir tas izdevumu veids, uz kā pamata varam krietni ietaupīt. Dodies uz veikalu ar sagatavotu pirkumu sarakstu – tā varēsi gan pieturēties pie plānotajiem izdevumiem, gan pavadīt mazāk laika veikalā.

6. Veido uzkrājumus pēc iespējas ilgākam laika periodam.

Iespēju robežās ir svarīgi veidot uzkrājumus neparedzētiem gadījumiem, no ienākumiem atliekot kaut nelielas summas, lai krīzes situācijā nepaliktu bez līdzekļiem.

7. Vienojies ar ģimenes locekļiem par ikdienas tēriņu nosacījumiem un uzkrājumu mērķiem.

Sākt taupīt naudu nav viegli. Lai būtu lielāka motivācija iekrāt, ieteicams ģimenē vienoties par nosacījumiem – kam netiks tērēti līdzekļi (izklaides, našķi utt.) vai arī kādam mērķim tiks krāts – vai tas būtu jauns dators, ritenis vai našķi brīvdienām.

8. Izmanto šobrīd pieejamās bezmaksas kultūras un izklaides iespējas.

Šobrīd internetā bez maksas pieejams plašs klāsts pasākumu, par ko ikdienā maksājām, pērkot biļetes. Tagad šo naudu var ietaupīt un apskatīt izstādes vai muzeju ekspozīcijas, noskatīties teātra izrādes vai koncertus bez maksas un neizejot no mājām.

 9. Ja nonāc finanšu grūtībās – noskaidro, kā vari izmantot valsts un pašvaldības sniegto atbalstu.

Noskaidro, kuriem maksājumiem valsts un pašvaldības dot atvieglojumus un ļauj atlikt ārkārtas situācijas laikā. Gan darbinieki, gan darba devēji, kas piedzīvojuši Covid-19 izraisītas finansiālās grūtībās, var pieteikties atbalstam nodokļu jomā (https://www.vid.gov.lv/lv/covid-19), tāpat arī citiem valsts atbalsta risinājumiem.

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

Nomaksas pirkums un īre ar izpirkumu – būtiskākie riski un risinājumi

Ja vēlies iegādāties īpašumu, bet šobrīd nav iespējams iekrāt tik lielu naudas summu, ir vērts padomāt par īri ar izpirkuma tiesībām. Tā ir iespēja nevis samaksāt visu pirkuma summu uzreiz, bet veikt nomaksu ar ikmēneša maksājumiem. “Eversheds Sutherland Bitāns” juriste Zanda Zaļuma sniedz ieskatu  riskos, kuriem noteikti būtu jāpievērš īpaša uzmanība, izvēloties šāda veida darījumus.  Turpināt lasīt “Nomaksas pirkums un īre ar izpirkumu – būtiskākie riski un risinājumi”

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

5 veidi kā sākt krāt, izmantojot bankas piedāvātos pakalpojumus

Vēlies sākt krāt naudu, bet neesi pārliecināts, kuru bankas pakalpojumu izmantot? Lai neapjuktu bankas pakalpojumu piedāvājumā, apskatīsim populārākos banku pakalpojumus uzkrājumu veidošanai, to atšķirības, trūkumus vai priekšrocības. Lasi tālāk un izvēlies – kurš no šiem uzkrājumu veidien būs piemērotākais tieši tev!

Turpināt lasīt “5 veidi kā sākt krāt, izmantojot bankas piedāvātos pakalpojumus”

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

Pirkt vai īrēt – tāds ir jautājums!

Kādā brīdī teju katrs pieņem svarīgu lēmumu: īrēt vai tomēr iegādāties savu mitekli. Sākumā var šķist, ka atbilde meklējama rocībā, taču patiesībā ir daudz citu tikpat svarīgu faktoru.

Īres maksa vai kredītmaksājums?

Iespējams, tu kaut reizi esi nodomājis, ka ikmēneša īres maksas vietā tu varētu segt arī kārtējo kredītmaksājumu un dzīvot pats savā mājoklī. Raugoties uz šī brīža situāciju nekustamo īpašumu tirgū, šis varētu būt pareizs pieņēmums. Taču atceries – tirgus mainās! Pirms uzņemies kredītsaistības, tev jābūt drošam, ka varēsi tās izpildīt.

Pagaidām vai uz palikšanu?

Viens ir skaidrs: ja vēl esi savas perfektās dzīvesvietas meklējumos vai neesi izlēmis, kur patiešām vēlies apmesties, prātīgāk būtu īrēt.

Taču arī kredītsaistības bankā nenozīmē, ka nākamos 10, 20 vai 30 gadus tev nāksies dzīvot vienā dzīvesvietā. Ja pēc pāris gadiem mainās dzīves apstākļi vai tu vienkārši gribi dzīvot kur citur, pārdod īpašumu un atbrīvojies no kredītsaistībām. Pircēju vari sameklēt pats vai pēc palīdzības vērsties bankā. Turklāt – ja īpašumu pārdosi par lielāku summu, atlikumu iegūsi tu!

Kāda īrnieks vai pats sev saimnieks?

Īrējot mitekli, tu nekad nevari būt drošs, cik ilgi varēsi tajā dzīvot. Ja īpašnieks nepagarina īres līgumu vai, vēl trakāk, izlemj to lauzt, tev jābūt plānam B.

Tāpat, esot īrnieka lomā, tev jāpakļaujas īpašnieka spēles noteikumiem. Piemēram, jāpielāgojas viņa gaumei un dizaina izpratnei. Arī pāris caurumi sienā jauna plauktiņa uzstādīšanai var kļūt par problēmu, ja saimnieks tam nepiekrīt. No otras puses dzīve īres miteklī var būt itin bezrūpīga – nav jāsatraucas par remontdarbiem un interjera risinājumiem.

Kad pirkt ir izdevīgāk nekā īrēt

Arī tad, kad īrē, ir vērts ik pa brīdim paskatīties, cik maksā īpašumi, kas līdzvērtīgi tam, kurā šobrīd dzīvo. Jo var gadīties, ka, īres cenām augot, tavs ikmēneša īres maksājums kļūst lielāks par kredītmaksājumu, ko tu varētu maksāt par līdzīga mājokļa iegādi. Un kredītmaksājums tomēr ir investīcija, jo pēc laika mājoklis būs tavs īpašums. Ja noķer sevi  situācijā, kur pirkt sanāk izdevīgāk nekā īrēt, paskaties, vai rakstā augstāk minētie kritēriji izpildās. Ja jā, iespējams, esi nobriedis pirkumam!

Kas ir svarīgi, iegādājoties mājokli?

Pirmkārt, kārtīgi izpēti vietu, kurā īpašumu vēlies iegādāties. Dodies turp, novērtē, kāda ir infrastruktūra. Laba doma ir paviesoties pašvaldībā un noskaidrot, vai īpašuma tuvumā nav plānoti vērienīgi būvdarbi – piemēram, dzelzceļa vai kādas rūpnīcas celtniecība.

Piesakoties hipotekārajam kredītam, paturi prātā, ka laika gaitā procentu likmes var mainīties. Augot ekonomikai, aug arī procentu likmes un līdz ar to aug arī tavs kredītmaksājums. Lai redzētu, cik labi spēj pielāgoties šādām pārmaiņām, izmanto hipotekārā kredīta kalkulatoru. Palielini tajā procentu likmi un sapratīsi, vai nepieciešamības gadījumā vari atļauties arī lielāku ikmēneša maksājumu.

Pirmā iemaksa

Ja esi nobriedis sava īpašuma iegādei, tev būs nepieciešama nauda pirmajai iemaksai. Ja krājkasīte ir tukša, tā var šķist problēma. Taču šādā gadījumā vari vērsties bankā un piedāvāt papildus ķīlu. Piemēram, vecākiem piederošu nekustamo īpašumu.

Tomēr nekad nav par vēlu sākt krāt! Un tam ir pozitīvā puse  – ik mēnesi atliekot naudas summu kredītmaksājuma apjomā, gada vai divu laikā sapratīsi, vai vispār vari atļauties šādas kredītsaistības.

Atceries arī par to, ka jaunajiem speciālistiem un ģimenēm ar bērniem valsts sniedz atbalstu pirmās iemaksas segšanai!

Tad tomēr īrēt vai pirkt? Ja arvien nevari izlemt, izpildi testu!

Publicēts Kategorijas Bez tēmas

Dabīgie tīrīšanas līdzekļi mājas uzkopšanai

Mūsdienās cilvēki pastiprinātāk sāk pievērst uzmanību tam, kādas sastāvdaļas ir mājas uzkopšanas līdzekļos, ko lietojam ik dienu. Diemžēl bieži tas, ko atklājam mūs nepatīkami pārsteidz, tāpēc arvien vairāk cilvēki izvēlas izmantot dabai draudzīgus un labi pazīstamus produktus, kas atrodami teju katrā virtuvē.

Turpināt lasīt “Dabīgie tīrīšanas līdzekļi mājas uzkopšanai”