Publicēts Kategorijas E-komercija

11 iemesli, kāpēc tieši TAGAD ir īstais brīdis uzsākt e‑komerciju

Par jēdzienu “e‑komercija” šobrīd runā daudz un plaši, taču galvenais ir jautājums – vai tā atmaksājas? Mēs sakām – jā, un tieši tagad ir īstais brīdis, kad uzsākt darbu pie jauna e‑veikala izveides. Piedāvājam izlasīt 11 iemeslus, kāpēc tieši šobrīd ir īstais laiks uzsākt e‑komerciju.

1. Internetu Latvijā lieto arvien vairāk

Mūsdienās internets vairs nav pieejams tikai daļai cilvēku, un to jau sen vairs neizmanto tikai izklaidei un informācijas iegūšanai. Internets kļuvis par pirmo nepieciešamību – pēdējo gadu laikā tā lietošanas biežums strauji audzis visās vecuma grupās.

Turklāt likumsakarīgi, ka šobrīd vērojams īpaši straujš interneta lietošanas pieaugums – COVID-19 dēļ cilvēki strādā attālināti, ideālajā gadījumā pašizolējas un daudz laika pavada mājās.

 

 

2. Pieaug arī e‑komercijas apjomi Latvijā 

Pēdējo gadu laikā novērojams arī e‑komercijas pieaugums Latvijā. Cilvēki arvien biežāk izvēlas iepirkties internetā, jo tas sniedz dažādas priekšrocības:

  • Iespēju ērtāk salīdzināt piedāvājumus.
  • Izdarīt izvēli bez steigas, neizejot no mājām.
  • Turklāt nereti e‑veikalu piedāvājumi ir lētāki nekā fiziskajos veikalos.

Tiesa, dažādās pirkumu grupās šī izaugsme atšķiras, tāpēc – pirms veido e‑veikalu, izvērtē, kādas ir tieši tavu produktu vai pakalpojumu kategorijas tendences pirkumiem tiešsaistē.

3. E‑komercijas apjomi pieaug arī visā pasaulē

E‑komercijas izaugsme vērojama arī visā pasaulē. Attīstoties ne tikai individuāliem e‑veikaliem, bet tādiem milžiem kā Amazon, Ebay u.c., cilvēki arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē. Kā jau ierasts – dažādas tendences pasaulē tiek pārņemtas arī Latvijā, un arī šī nav izņēmums.

4. Kad jāievēro sociālā distancēšanās

Izmantosim izdevību un atgādināsim – lūdzu, esiet uzmanīgi, rūpējieties par sevi un apkārtējiem, ievērojot ne tikai higiēnas prasības, bet arī aicinājumu palikt mājās!

Sociālā distancēšanās un prasība turēties vismaz 2 metru attālumā no apkārtējiem cilvēkus mudina veikt pasūtījumus internetā. Daļēji arī tāpēc, ka daudzi fiziskie veikali pavisam vienkārši ir slēgti. Šī piespiedu situācija, visticamāk, pavērs iespējas e‑veikalu izaugsmei nākotnē – cilvēki pieradīs pie šāda veida iepirkšanās un spēs novērtēt tās priekšrocības.

5. Ātrākais veids, kā īstenot “go‑to‑market”

Lai uzsāktu preču vai pakalpojumu pārdošanu, fizisku veikala telpu vai izplatītāju atrašana bieži vien prasa daudz laika un resursu. Turpretī, izveidojot e‑veikalu, uzņēmējdarbību varēs uzsākt krietni ātrāk.

6. Zemākas izmaksas 

Tāpat vairumā gadījumu e‑veikala izveide būs daudz lētāka nekā fiziska veikala atvēršana un uzturēšana. Protams, lēmums vienmēr ir paša tirgotāja rokās, taču e‑veikalu mūsdienas atvērt ir viegli, un tas prasīs salīdzinoši zemas izmaksas.

7. Ērtāk sasniegt jaunus klientus

E‑veikals var sniegt iespēju sasniegt arvien jaunu auditoriju. Ja līdz šim produkti vai pakalpojumi tika pārdoti tikai vienā “gadatirgū”, tad ar e‑veikala palīdzību mērķauditorija var būt visa valsts vai pat pasaule.

8. Lielākas “scalability” iespējas

Salīdzinot ar fizisku veikalu, e‑veikalu ir vieglāk mērogot. Ir vieglāk iekarot jaunus tirgus, kā arī var daudz ērtāk un ātrāk ieviest inovācijas.

 9. Auditorija ir atvērtāka jauniem risinājumiem

Šobrīd auditorija ir atvērtāka nekā jebkad agrāk jauniem risinājumiem, tāpēc e‑veikals noteikti var būt izcila investīcija kā šobrīd, tā nākotnē – protams, izsverot, vai tas atbilst biznesa specifikai.

10. BET – vienmēr jāapsver tirgus apstākļi

Realitātē cilvēki nepirks to, ko nevar izmantot. E‑veikals šobrīd var būt noderīgs rīks tiem tirgotājiem, kuru fiziskie pārdošanas punkti ir ierobežoti, taču ir nozares, kurās pašreizējo ierobežojumu dēļ no e‑veikala nebūs lielas jēgas.

Piemēram, mājražotājs šobrīd var sasniegt jaunu auditoriju, jo gardumus cilvēki grib tāpat. Savukārt, piemēram, ceļojumu aģentūrai nebūs pieprasījuma arī tad, ja pārnesīs ceļojumu iegādi uz e‑veikalu.

11. BET – visam pamatā ir standarta biznesa nosacījumi

Tāpat jāņem vērā, ka e‑veikals nav “burvju nūjiņa” biznesam. Gluži vienkārši – jābūt labam produktam vai pakalpojumam un jābūt auditorijai, kas to grib pirkt. Ja pārdotais pēc būtības cilvēkiem nav interesants, tad arī e‑veikals nemainīs to pievilcību.

Vēlam veiksmi biznesā, iespēju vienmēr mācīties ko jaunu un nebaidīties eksperimentēt – tagad ir īstais laiks!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *